12 września 2017 1 min to read

Woda

Category : Kuchenne ciekawostki

To z wody w głównej mierze składa się nasz organizm, dlatego też należy dołożyć wszelkich starań, co do tego, aby ten cenny dla nas składnik stosownie uzupełniać. Pamiętaj, że wydalasz ją, korzystając z toalety parę. A w przypadku niektórych nawet i paręnaście razy dziennie, pocisz się, a dodatkowo pijesz wysuszające i odwadniające napoje takie jak niezdrowe energetyki bądź także zawierające spore ilości teiny i kofeiny używki typu kawa i herbata.

Musimy jednak odróżnić gatunki wód. Czym innym jest woda źródlana, a czym innym mineralna. Zacznijmy od tego, że zamiennie stosowane obie terminy, jako swego rodzaju synonimy, to najczęściej spotykany błąd, który wprowadza konsumenta w chaos informacyjny. Woda mineralna, aby rzeczywiście mogła zostać za taką uznana, powinna mieć minimalnie tysiąc miligramów/dm3 wartości mineralnych. Jeżeli natomiast mowa o wodzie źródlanej, to aż tak zdrowa ona nie jest, a jej wymogi są niższe- między 150 a 500 mg.

Warto, aby wodę uzupełniali wszyscy- niezależnie od wieku. Jest ona dobroczynnie wpływającym składnikiem zarówno dla seniorów, jak i niemowlaków. Regularne picie  wody wpływa korzystnie nie tylko na pracę poszczególnych organów wewnętrznych naszego organizmu, ale też na wygląd naszej sylwetki, skóry, poprawienie kondycji skóry, paznokci, włosów.